Defective Butterfly

“Hold opp, slutt!”

Det var ordene jeg ropte ut gang på gang. Ordene var ikke fylt med mening slik de burde, de var rent ut som vann i et glass.

Nye forklaringer på hvorfor han valgte å gjøre det på den måten. Det var riktig i hans øyne, noe jeg aldri forstod. Et barn har ingen mulighet å forsvare seg på. En gjør som en blir fortalt. “Ikke fortell noen om det, det er bare slik det er”

Å holde inne tårer som føles som ballonger fylt med vann er noe av det vanskeligste jeg  har gjort. Alt blir bedre hvis jeg lot de tårene som presset seg mot øynene å renne nedover mine barnekinn, men jeg fikk ikke lov.

De neste dagene måtte jeg gå med krykker.

Image

Det var om kveldene jeg satt og undret på spørsmålet “Hvorfor?”
Jeg forstod aldri det. Selv til den dag i dag er det uforklarlig, som et mattematisk spørsmål selv ikke den smarteste proffessor klarer å løse.
“Hva har jeg gjort for å fortjene dette?”

Alt var så mye bedre da jeg var for ung til å forstå den minste lille ting.
Rommet til min bror var vegg i vegg med mitt. Ofte hørte jeg de rope til hverandre. Broren min pleide å gråte for hjelp, men jeg forstod ikke.
Å tro at huset vårt hadde magiske vegger gav meg den tryggheten og forståelsen jeg trengte for å løse alle spørsmål jeg hadde. Å tro at veggene kunne lege seg selv og bli reparert gjorde meg stolt.

Jeg pleide alltid å vente litt etter at han hadde gått til å åpne døren til broren min sitt rom. Rommet var blått med plakater av fotballstjerner på veggene.
Broren min lå alltid krøllet opp i senga med hendene foran hodet da jeg kom inn for å se på veggene.

Jeg var så liten og naiv.
Ingen kan slå barn, bare vegger.

Leave a Reply

